zondag 28 december 2008

Op weekend naar de ardennen

Op 19 december zijn we op weekend getrokken naar de "dardennen" of zo iets...
't was hééél lang rijden met de auto, zo lang dat ik mijn oogjes dan maar dichtgedaan heb, gelukkig, want toen we ginder toekwamen was Runeken er al...en mocht ik spelen natuurlijk!
'k mocht met papa in de zetel zitten, chance dat ons mama aan een dikke jas gedacht heeft want 't was er superkoud... ons papa heeft dan maar mee de stoof in brand gestoken en dan begon het gelukkig al wat beter te worden...
'k mocht nog in mijn reiswieg slapen... 't zal wel een van de laatste keren zijn, want kom bijna met mijn tenen tegen de achterkant en met mijn hoofdje tegen de voorkant, nog effekes en ik krijg ook een groot bedje zoals Rune en Nyha, Aïko en Lowie en Lynn en Liam,.... ja die waren ook allemaal mee naar de "dardennen"... Leuk hoor!
'k heb met papa aan den toog mogen zitten, lekker stoer onder de mannen, terwijl dat ze aan het vogelpikken waren, en ons mama stond achter den toog... 'k heb dan maar luid geroepen : 'voor mij een flesje pap aub!' en ze verstond het... flinke mama!
'k heb mijn ogen moeten uitkijken : allemaal nieuwe gezichten, nieuw speelgoed, een nieuw huis!!Maar 'k heb mama tegen papa horen zeggen dat ik hééééél flink ben geweest.... blink blink!!!
We zijn zelfs gaan wandelen en zo op een kerstmarkt terecht gekomen, 't was nie echt vet, maar allé ja, dienen kerstman heb ik dan ook gezien... geef mij maar de Sint, die brengt ten minste cadeautjes mee! Ons papa was ondertussen gaan zwemmen, volgende keer mag ik ook mee in het grote bad... 'k kijk er al naar uit !
De volgende dag weeral gewandeld op een kerstmarkt, deze was wel redelijk wat groter en toch ook wel wat gezelliger, ja, 'k ga 't nog plezant vinden denk ik, die Kerstsfeer...
Kortom 'k vond het leuk zo op weekend gaan, zo leuk dat ik, toen we thuis waren, nog zeker 2 dagen tegen ons mama alles heb moeten vertellen, mijnen kwebbel stond nie stil, ah ja, wa wilde 'k moest het haar wel allemaal nog eens vertellen hé, ziet da ze volgend jaar nie meer wil meegaan.... dienen vlieger gaat nie op zenne!

Geen opmerkingen: